Ako vnímate spánok? Je pre vás dôležitý? Vychutnávate si ho, alebo sa naopak trápite nespavosťou? Neviete sa vyspať kvôli nepohodlnému matracu či chrápaniu vášho partnera/partnerky? Nevyhovuje vám prostredie, ktoré vás počas odpočinku v spálni obklopuje? Pokiaľ vás trápi nejaký problém behom nočného odpočinku, ponúkame vám pár zaujímavých článkov o spánku, ktoré vám môžu pomôcť váš problém vyriešiť a vy si konečne poriadne oddýchnete. 

Tešte sa do vašej spálne

Hádam každému záleží na tom, aby interiér jeho domova pôsobil reprezentatívne. Podvedome si ho zariaďujete tak, aby návšteva, ktorá k vám zavíta, vnímala váš domov pozitívne. Jediná miestnosť, v ktorej trávite čas len vy je vaša spálňa. A práve tá je tŕňom v oku. Posteľ, ktorá si už niečo prežila, komoda, ktorá nie je najnovším dizajnerským kúskom, nevyžehlené prádlo na každom kúsku nábytku. Jednoducho je to miestnosť, na ktorej až tak nezáleží, lebo v nej aj tak trávite najmenej času z vášho aktívneho dňa.

Lenže práve v tejto miestnosti trávite až tretinu svojho života, preto by ste mali dbať na prostredie, ktoré vás obklopuje a zariadiť si ju tak, aby ste sa na zaslúžený odpočinok tešili. Pokiaľ chcete poradiť, ako si ju čo najviac zútulniť, skúste sa inšpirovať týmto blogom o modernom spálňovom dizajne.

Obrázok: Zútulnite si svoju spálňu. Zdroj: Stavebnictvobyvanie.sk

Musím zaspať skôr, ako začne chrápať

Milujete svoju polovičku, ale v momente keď spustí svoju nočnú symfóniu, tak strácate nervy. Ráno sa budíte nevyspatí a snažíte sa všemožne vyriešiť problém menom chrápanie. Chrápanie môže spôsobovať viacero faktorov. Niekedy je to zlá poloha pri spánku, inokedy sú to len upchaté dutiny alebo zlý matrac. Občas sa však stane, že nepomáhajú ani špeciálne pomôcky, ktoré pomáhajú zabrániť chrápaniu a môže sa jednať o závažnú chorobu s názvom spánkové apnoe.

Pokiaľ chcete, aby ste zaspávali v príjemnom tichu a uľavili aj partnerovi, prečítajte si článok o spánku, ktorý je zameraný práve na príčiny chrápania a rady, ako sa zbaviť chrápania

Obrázok: Niekedy môže chrápanie predvídať vážny zdravotný problém. Zdroj: Vyspimesa.sk

Zaspávanie a fázy spánku

Zákon schválnosti: práve keď musíte skoro ráno vstávať, neviete zaspať. Nezaberá teplé mlieko, ani pohár vína a počítanie ovečiek funguje len v rozprávkach. Ako sa dá docieliť to, že bez problémov zaspíte každú noc? A viete vôbec, čo sa deje s vašou mysľou a telom behom spánku?

Existuje pár dobrých tipov pre lepšie zaspávanie a spánok a aj keď už o sebe neviete,  vaše telo i myseľ stále pracujú. Pokiaľ chcete vedieť viac, môžete si prečítať pár záujímavostí o tom, čo sa deje s vašim telom behom spánku

Obrázok: Čo sa deje s našim telom behom spánku? Zdroj: Vyspimesa.sk

Návšteva vo vašej posteli, ktorú určite vítať nebudete

Máte matrac už pár rokov a stále vyzerá ako nový? Tak pozor! Aj v tomto matraci sa môže nachádzať hotová ZOO. Roztoče sa nachádzajú všade. V koberci, v deke, v posteľnej bielizni a samozrejme aj v matraci. Tieto mikroskopické potvorky milujú tmu, kožu, vlasy a pot. Jednoducho všetko, čo sa práve v matraci nachádza. 

Pokiaľ chcete, aby vám tieto „zvieratká“ nestrpčovali život, tobôž nie rôzne plesne či huby, dajte na rady v článku o spánku, ktorý vám poradí, ako sa zbaviť nežiaducich návštevníkov vo vašej posteli. 

Obrázok: Takto vyzerá roztoč, ktorý si hovie na vašej posteli. Zdroj: Zdravie.sk

The Russian sleep experiment v praxi

Počuli ste už o ruskom experimente, kde sa Sovietsky zväz snažil udržať násilím 5 subjektov (tzv. nepriateľov sovietskeho zväzu) v bdelom stave po dobu 15 dní? Tento experiment samozrejme nedopadol dobre. Sú však ľudia, ktorí nespavosťou trpia a práve im môže nekvalitný spánok a bdelosť po krátkom čase spôsobiť závažné zdravotné problémy.

Pokiaľ ste ešte nikdy nepočuli o závažnom ochorení menom Insomnia, je na mieste sa niečo o ňom dozvedieť. 

Obrázok: Insomnia je nebezpečná porucha spánku. Zdroj: Vyspimesa.sk

Spať ako na obláčiku

Pokiaľ zaspávate vo svojej obľúbenej polohe, určite sa v nej ráno neprebudíte. Väčšinou počas spánku začne byť táto poloha nepohodlná, pretože vás začne matrac tlačiť do tých častí tela, na ktorých ležíte. Práve toto spôsobí, že sa začnete prehadzovať, poriadne sa nevyspíte a ráno sa prebúdzate ako po 12 hodinovej šichte vo fabrike. 

Skúste si predstaviť, že zaspíte v jednej polohe a ráno sa prebudíte bez toho, aby ste sa pohli a zároveň sa fyzicky cítite ako znovuzrodení. Tento pocit vám môžu zaručiť zónové matrace, ktoré sú špecializované na oporu celého tela počas spánku.

Obrázok: Matrac špecializovaný na oporu celého tela. Zdroj: Materasso.sk

Profesionálna pomoc pri probléme so spánkom

Skúsili ste všetko, ale nenašli ste riešenie Vášho problému so spánkom? Alebo sa chcete uistiť, čo presne pomôže priamo vám? Pokiaľ hľadáte profesionálnu pomoc, na Slovensku existujú takzvané spánkové laboratóriá, ktoré dokážu zistiť príčinu a následne môžete nájsť riešenie, ktoré Vám pomôže ku blahodárnemu spánku.

Nečakajte, kým vám zlý spánok spôsobí vážne zdravotné problémy a prečítajte si tento článok o spánku a laboratóriách, ktoré vám pomôžu. 

Obrázok: Spánkové laboratória vám pomôžu nájsť príčinu poruchy spánku. Zdrok: Vyspimesa.sk

Tma a spánok

Sveteľný smog má dopad aj na náš spánok. Ku dobrému tvrdému spánku je ideálne úplná tma, v mestách je to však skoro nemožné. Niektorí si zase tmu pri spánku neužijú, pretože pracujú na smeny. Vtedy sa váš nočný spánok zmení na denný a je po tme. 

Existuje však riešenie, vďaka ktorému si dokážete urobiť tmu v spálni aj na poludnie. Kvalitné tienenie vám zabezpečí pokojný spánok kedykoľvek. Pokiaľ premýšľate nad kúpou takých žalúzií alebo roliet, ktoré vám určite zaistia tmu v miestnosti, môžete sa inšpirovať článkom, ktorý sa zameriava práve na tienidlá pre lepší spánok.

Obrázok: Kvalitné rolety, ktoré vám vytvoria ideálne podmienky pre spánok. Zdroj: Sunsystem.sk